Koniec Universal Analytics już jutro! Pamiętaj o zmianie

1 lipca 2024 roku nastąpi zmiana w ekosystemie Google Analytics – usługi Universal Analytics zostaną całkowicie zastąpione przez Google Analytics 4 (GA4). Tego dnia Google zacznie wyłączać wszystkie funkcje i interfejsy API Universal Analytics, co oznacza, że przestaną być one dostępne zarówno z poziomu interfejsów API, jak i interfejsu użytkownika Google Analytics. Jeśli jeszcze nie zakończyłeś migracji do GA4, teraz jest ostatni moment, aby to zrobić.

Ocal swoje informacje

Jak zachować dane? Niezbędne jest ich pobranie lub eksportowanie. Google zapowiada, że wszystkie informacje, które nie zostaną zapisane przed 1 lipca 2024 roku, zostaną trwale usunięte i nie będzie możliwości ich odzyskania.

Możesz skorzystać z różnych metod eksportu danych dostępnych w Centrum pomocy Google Analytics. Szczególnie jeśli korzystasz z Universal Analytics 360 i planujesz użyć integracji BigQuery do eksportowania danych historycznych, nie zwlekaj z działaniem.

Google.com

Co się zmieni w GA od 1 lipca?

  • Wyłączenie Universal Analytics wpłynie również na dane i ustawienia używane w integracjach reklamodawcy, wydawcy i innych usług. Oto kilka zmian:
  • Universal Analytics przestanie mierzyć nowe konwersje, co może negatywnie wpłynąć na skuteczność kampanii reklamowych, zwłaszcza tych wykorzystujących inteligentne określanie stawek.
  • Listy odbiorców Universal Analytics zostaną zamknięte, co ograniczy zasięg kampanii reklamowych oraz ich skuteczność.
  • Wszystkie żądania do interfejsu API związane z Universal Analytics zakończą się niepowodzeniem, w tym żądania usunięcia danych poprzez User Deletion API. Narzędzia korzystające z tego interfejsu, takie jak Looker Studio, przestaną wyświetlać dane z Universal Analytics.
  • Żądania dotyczące eksportu i uzupełnienia danych historycznych z Universal Analytics 360 można wysyłać tylko do 30 czerwca 2024 roku. Dane wyeksportowane wcześniej będą nadal dostępne w BigQuery.
  • Projekty Atrybucji w ramach funkcji Atrybucja (beta) w Google Analytics zostaną usunięte.

Migracja do Google Analytics 4 nie jest już opcją, ale koniecznością. Działaj teraz, aby zabezpieczyć swoje dane i zapewnić ciągłość działania swoich analiz i kampanii reklamowych. Pełny przewodnik Google znajdziesz tutaj – przewodniku po migracji.

Źródło:

https://support.google.com/analytics

Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.