W ciągu ostatnich lat format AVIF stał się jednym z najczęściej używanych formatów obrazów w internecie. Dlatego cieszą nas kolejne zmiany – od teraz AVIF jest wspieranym typem plików w Google Search, zarówno w Google Images, jak i w każdym miejscu, gdzie obrazy są używane w wynikach wyszukiwania Google. Nie musisz podejmować żadnych specjalnych działań, aby Twoje pliki były indeksowane przez Google.
Czym jest AVIF?
AVIF (AV1 Image File Format) to otwarty format plików graficznych oparty na standardzie kompresji wideo AV1. Dzięki jego otwartej architekturze i zaawansowanej technologii kompresji, AVIF zyskuje na popularności, zapewniając mniejsze rozmiary plików przy zachowaniu wysokiej jakości obrazu. Jest wspierany przez wszystkie główne przeglądarki internetowe, a także przez różne usługi i platformy w sieci, takie jak WordPress, Joomla! i CloudFlare.
Jak przygotować się na zmiany?
Choć wsparcie dla AVIF w Google Search to doskonała wiadomość, nie zaleca się wprowadzania masowych zmian w formacie obrazów na całej stronie bez wcześniejszej analizy. Warto poświęcić czas na ocenę, który format najlepiej odpowiada Twoim specyficznym potrzebom. Jeżeli zdecydujesz się na zmianę formatu plików graficznych dla części swoich obrazów i wiąże się to ze zmianą nazw plików lub rozszerzeń, pamiętaj o konieczności skonfigurowania przekierowań po stronie serwera.
Wsparcie dla AVIF w Google Search to kolejny krok w stronę nowoczesnych i efektywnych rozwiązań w obszarze SEO, dzięki którym Twoja strona może osiągnąć jeszcze lepsze wyniki.
Źródło: