Generatywne AI w kształtowaniu przyszłości reklamy – jak to widzą eksperci?

Generatywne AI ma zrewolucjonizować reklamę i wpłynąć na przyszłość wyszukiwania. Co to oznacza dla marketerów zajmujących się wyszukiwaniem?

Nowe możliwości dzięki AI

Generatywne AI jest jedną z najważniejszych technologii przyszłości, która znacząco wpłynie na kształt reklamy PPC. Zmiany te będą miały ogromne znaczenie, dlatego istotne jest zrozumienie potencjalnych zmian i dostosowanie naszych strategii. Konferencja Google Marketing Live (GML) 2024 dała nam przedsmak tej przyszłości.

Wszechobecne asystenty AI

Podczas prezentacji Philipp Schindler pokazał, jak AI może działać jako wszechobecny pomocnik dla marketera. Asystent AI zawsze ma towarzyszyć konsumentom i daje reklamodawcom stałe możliwości nawiązywania z nimi kontaktu w celu porad i rekomendacji.

Dodatkowo asystent może działać jako cyfrowa pamięć, pomagając konsumentom przypominać sobie ostatnio podejmowane akcje. 

Schindler pokazał, jak korzystać z asystenta za pomocą kamery w telefonie, ale na horyzoncie pojawiają się bardziej praktyczne rozwiązania. Przykładem są okulary AI od Meta z wbudowaną kamerą i głośnikami, które pozwalają użytkownikom na interakcje z otoczeniem.

Inne przykłady to przyciski takie jak Rabbit R1, Humane AI Pin i Limitless Pendant. Choć niektóre z tych produktów nie zebrały najlepszych recenzji, są dopiero pierwszą generacją, która pokazuje, co może być możliwe w przyszłości.

Firmy będą miały więcej okazji do kontaktu z potencjalnymi klientami, kiedy ci będą mogli korzystać z asystentów bez wyciągania telefonów.

Niższe koszty tworzenia bardziej spersonalizowane reklamy

Generative AI obniża koszty produkcji, co oznacza, że reklamy wideo mogą być wkrótce dostosowane do każdego konsumenta. Wyobraźmy sobie reklamy samochodów, w których kierowca wygląda jak my, a samochód jeździ po naszym mieście. Takie spersonalizowane reklamy wideo mogą znacznie zwiększyć wskaźniki konwersji.

Generative AI jest na drodze do przekształcenia przyszłości reklamy, oferując nowe, innowacyjne sposoby nawiązywania kontaktu z konsumentami i dostarczania bardziej spersonalizowanych doświadczeń reklamowych.

Źródło:

https://www.seroundtable.com

Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.