Google ponownie zwróciło uwagę na ostrożne korzystanie z tego narzędzi przy tworzeniu treści. Tym razem John Mueller przestrzegł przed zbyt intensywnym wykorzystywaniem sekcji „People Also Ask” (PAA) w wyszukiwarce na dole strony. To kolejny głos po wcześniejszych komentarzach na temat Google Trends, gdzie również wskazywano na ryzyko niewłaściwego użycia tych funkcji.
„People Also Ask” – potencjał czy pułapka?
Glenn Gabe, ekspert SEO, w swoim wpisie na LinkedIn podkreślił, że korzystanie z PAA w celu tworzenia treści wymaga umiaru.
To świetne źródło danych, ale nie trzeba odpowiadać na każdy temat, który tam znajdziemy.
LinkedIn
Mueller zgodził się z tą opinią, podkreślając, że nadmierne poleganie na tego typu sugestiach może przekształcić stronę w „contentową odpowiedzialność”.
Wskazał, że masowe tworzenie treści niskiej jakości, opartych wyłącznie na popularnych zapytaniach nie wnosi wartości do internetu i może zaszkodzić reputacji witryny.
Eksperci Google podkreślają, że najważniejsze jest zrównoważone podejście do tworzenia treści opartych na danych. Liczy się jakość, a nie ilość. Mueller zauważył, że chociaż tego typu praktyki mogą przynieść chwilowy wzrost ruchu, to są krótkotrwałe i nie budują trwałej wartości dla użytkowników ani stabilnej pozycji w wyszukiwarce.
Praktyki polegające na masowym generowaniu treści, na przykład za pomocą generatorów tekstu, odbijają się negatywnie na postrzeganiu strony przez Google. O wiele lepszą strategią jest tworzenie treści, które rzeczywiście odpowiadają na potrzeby użytkowników i są zgodne z ich zainteresowaniami.
Autentyczność oraz reagowanie na realne potrzeby odbiorców to elementy, które długofalowo przynoszą najlepsze efekty.
Źródło: