5 nowych funkcji w Google Analytics 4

Google ogłosił aktualizacje dla Google Analytics 4 (GA4). W najbliższych miesiącach użytkownicy będą mogli korzystać z ulepszonego raportowania międzykanałowego, budżetowania, wniosków generowanych przez AI oraz integracji z Chrome Privacy Sandbox.

Nowe funkcje w GA4

Poniżej przedstawiamy pięć nowych funkcji, które Google zapowiedział:

Dane reklam zewnętrznych

Użytkownicy będą mogli importować dane reklamowe z Pinterest, Reddit i Snap bezpośrednio do GA4. Dane kampanii spoza Google zostaną uwzględnione w raporcie wydajności międzykanałowej i przypisane do wymiarów źródła ruchu w Analytics, z takimi metrykami jak „koszt reklam”, „kliknięcia reklam” i „wyświetlenia reklam”.

Google.com

Budżetowanie międzykanałowe

Google wprowadzi funkcję budżetowania międzykanałowego w wersji beta. Firma twierdzi, że zawierać będzie raporty projekcyjne do śledzenia tempa wydatków medialnych i prognozowanej wydajności względem celu, takiego jak przychody, w różnych kanałach.

Campaign Manager 360

GA4 zacznie importować zagregowane wyświetlenia z powiązanych kont Campaign Manager 360 do przestrzeni reklamowej.

Sztuczna inteligencja

GA4 otrzyma własny silnik sztucznej inteligencji, który ma wykrywać wzorce w „niezliczonych kombinacjach wymiarów i metryk” i raportować je w prostym języku.

Pomiar bez plików cookies

Jeszcze w tym roku GA4 zacznie wspierać niektóre API z Chrome Privacy Sandbox, aby zapewnić możliwość dotarcia do audytoriów i skutecznego pomiaru nawet bez plików cookie stron trzecich.

Dlaczego te zmiany są tak ważne?

Możliwość dodania danych z Pinterest, Reddit i Snap to duży krok naprzód. Również możliwość budżetowania międzykanałowego będzie pomocna dla marketerów. Jednak wciąż brakuje działań w jednej kwestii, na którą użytkownicy narzekali od czasu premiery GA4 w październiku 2020 roku – zmian w interfejsie użytkownika.

Google.com

Steve Ganem, dyrektor ds. zarządzania produktem w Google Analytics, napisał na blogu:

Pomiar jest ważny dla marketerów, aby zrozumieć wpływ swoich działań i podejmować bardziej świadome decyzje. Dziś podkreślamy nowe funkcje i obszary inwestycyjne, aby pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych.

Pamiętajcie, Universal Analytics zostanie wyłączony 1 lipca. To wtedy stracisz dostęp do danych UA i interfejsu, a Google zapowiedział, że zacznie trwale usuwać wszystkie dane UA.

Źródło:

https://searchengineland.com

Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.