Google Search przyspiesza dzięki Speculation Rules API. Nowa technologia zwiększa szybkość wyszukiwania

Google wprowadza kolejne usprawnienia, które mają na celu przyspieszenie działania wyszukiwarki. Dzięki wykorzystaniu Speculation Rules API, użytkownicy korzystający z Chrome mogą zauważyć szybsze ładowanie stron wyników wyszukiwania. Przede wszystkim dotyczy to tych, którzy mają włączoną opcję preload.

Nowa technologia pozwala na prefetching pierwszych dwóch wyników wyszukiwania, co oznacza krótszy czas oczekiwania na załadowanie strony docelowej.

Jak działa nowe rozwiązanie?

Google poinformowało, że Speculation Rules API poprawia szybkość nawigacji z poziomu wyników wyszukiwania na konkretne strony. Prefetching działa na zasadzie wcześniejszego ładowania treści i odbywa się z zachowaniem ścisłych zasad bezpieczeństwa – m.in. poprzez konfigurację private prefetch proxy w Chrome oraz zastosowanie referrer_policy, który zapobiega przekazywaniu szczegółów z adresu URL wyszukiwarki do witryn docelowych.

Zmiany te przekładają się na konkretne efekty. Testy wykazały, że na urządzeniach mobilnych czas Largest Contentful Paint (LCP) dla pierwszych dwóch wyników wyszukiwania skrócił się o 67 milisekund, a na komputerach stacjonarnych o 58,6 milisekunda. Pozostałe wyniki również odnotowały poprawę – choć w mniejszym zakresie.

web.dev

Co to oznacza dla użytkowników i właścicieli stron?

Szybsza wyszukiwarka to lepsze doświadczenie dla użytkowników. Krótszy czas ładowania oznacza nie tylko wygodę, ale także potencjalnie większą liczbę odwiedzin i wyższy współczynnik konwersji dla stron internetowych. Jednak korzyści te będą zauważalne przede wszystkim dla witryn, które już mają dobrą widoczność w Google.

Nowa technologia to kolejny krok w kierunku przyspieszenia internetu i poprawy doświadczeń użytkowników. Google zachęca również właścicieli stron do zapoznania się z możliwościami Speculation Rules API, aby lepiej dostosować swoje witryny do nadchodzących zmian.

Źródło:

https://searchengineland.com

Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.