Google wydaje kończy globalne testowanie wyników wyszukiwania opartych na sztucznej inteligencji dla użytkowników. Testy trwały długie miesiące i wszystko wskazuje na to, że niedługo dostaniemy coś całkiem nowego.
Globalny test ograniczonych wyników wyszukiwania opartych na sztucznej inteligencji
Aktualnie nowe wyniki wyszukiwania wykorzystujące sztuczną inteligencję pojawiają się jedynie na urządzeniach mobilnych w języku angielskim. To pierwsze spotkanie z wynikami opartymi na AI w zwykłych wynikach wyszukiwania, widocznymi w różnych regionach – od Australii przez USA, Wielką Brytanię, aż po Indie.
Porównując nowe podglądy z tymi, które już widzimy na przykład z Wikipedii i Google Search Console, odpowiedzi na zapytania różnią się znacznie. Testerzy zauważają, że odpowiedzi są znacznie precyzyjniejsze, co można uznać za sukces Google. Wiele wskazuje na to, że niebawem możemy oczekiwać oficjalnego ogłoszenia.
Jak prezentują się nowe wyniki wyszukiwania w Google?
Podpowiedzi z AI prezentowane są w panelu, który jest odpowiednio pokolorowany i dopasowany do szaty graficznej wyszukiwarki (pierwsze zdjęcie od lewej strony), co czyni je bardziej atrakcyjnym wizualnie i lepiej zintegrowanym w porównaniu z Search Generative Experience.
Nowy pogląd wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych/ brodieclark.com.
Testy pokazują, że same odpowiedzi są buforowane dla użytkowników, co eliminuje opóźnienie i długie oczekiwania, co jest głównym zarzutem w przypadku konkurencyjnego rozwiązania Microsoftu.
Jak nowe wyniki wyszukiwania wpłyną na SEO?
Trudno jeszcze mówić o konkretnych obserwacjach. Należy jednak zauważyć, że AI bierze pod uwagę tylko pierwszą stronę wyników GSC i to na podstawie tych źródeł generuje odpowiedzi. Tylko w tym przypadku podaje odnośniki do oryginalnych źródeł. Inne źródła są traktowane jako „+x więcej” bez podania adresu URL.
Można zobaczyć inne źródła dopiero po interakcji z przeglądem, co daje wrażenie, że jedynym dostępnym źródłem jest właśnie strona z pierwszych wyników.
Początek formularza