Google testuje nowy format kart dla zapytań e-commerce

Google wprowadza zmiany w sposobie wyświetlania wyników dla zapytań związanych z e-commerce i zakupami online. Nowy format kart, który testowany jest na niektórych użytkownikach, wyświetla produkty, ceny i sklepy w bardziej czytelny i atrakcyjny sposób. Ta zmiana ma na celu zwiększenie widoczności produktów oraz wpływ na CTR dla sklepów internetowych.

Zmiana w wyświetlaniu wyników wyszukiwania

Brodie Clark, ekspert ds. SEO, zauważył i opisał na X nowy wygląd wyników wyszukiwania Google. Dotyczy to przede wszystkim zapytań związanych z zakupami. Google testuje sekcję kart o pełnej szerokości na górze wyników wyszukiwania, prezentującą produkty z cenami po lewej stronie, popularne sklepy po prawej oraz recenzje i filmy.

seroundtable.com

Jest to nowość, gdyż wcześniej ten rodzaj kart pojawiał się głównie w odniesieniu do zapytań o celebrytów, a teraz rozprzestrzenia się na zapytania zakupowe.

Wpływ nowych kart na SEO  w branży e-commerce

Nowy format, jeśli zostanie wprowadzony na stałe, może znacząco zmienić sposób optymalizacji pod kątem SEO dla sklepów internetowych. Produkty, które wcześniej znajdowały się niżej na stronie teraz mogą być wyświetlane w górnej części wyników wyszukiwania, a to zwiększa ich widoczność i może wpłynąć na zwiększenie ruchu.

Ważnym elementem tej zmiany jest również to, że na karcie pojawia się lista pięciu popularnych sklepów oraz linki do treści informacyjnych lub kategorii powiązanych z danym produktem.

Dla właścicieli sklepów internetowych oznacza to, że jeszcze większe znaczenie zyska optymalizacja list produktów w Google Merchant Center.

Źródło:

https://www.seroundtable.com

Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.