YouTube ułatwia współpracę twórców z markami – jest nowe narzędzie

YouTube wprowadza rozwiązania, które mają uprościć zarządzanie treściami sponsorowanymi. Platforma udostępniła funkcje pozwalające twórcom na samodzielne wysyłanie próśb o powiązanie wideo z kampaniami reklamowymi oraz zautomatyzowany system API dla marek współpracujących z wieloma twórcami.

To kolejny krok po zeszłorocznych zmianach, dzięki którym marki mogły lepiej wykorzystywać treści twórców i format Shorts do osiągania mierzalnych efektów biznesowych.

Jakie zmiany wprowadza YouTube?

Platforma wdrożyła dwa ulepszenia:

  • Twórcy mogą inicjować linkowanie – uprawnieni użytkownicy mogą teraz samodzielnie wysyłać prośby do marek o oznaczenie sponsorowanych treści, które już opublikowali.
  • Automatyzacja poprzez API – firmy współpracujące z wieloma twórcami mogą teraz szybciej łączyć treści sponsorowane z kampaniami reklamowymi za pomocą nowej integracji API.

Nowe funkcje eliminują zbędną wymianę wiadomości między twórcami a markami, usprawniając proces monetyzacji i zarządzania współpracami. Sprawdź narzędzie YouTube BrandConnect.

Dlaczego to ważna zmiana?

Ekosystem twórców stale ewoluuje, a jednym z głównych wyzwań pozostaje uproszczenie formalności związanych z kampaniami sponsorowanymi. Dzięki nowym funkcjom YouTube skraca czas potrzebny na dopięcie współpracy i ułatwia markom śledzenie efektywności działań reklamowych.

Zaufanie użytkowników do treści tworzonych przez influencerów nadal przewyższa skuteczność tradycyjnej reklamy. YouTube, jako jedna z największych platform wideo, konsekwentnie rozwija narzędzia pozwalające na lepsze wykorzystanie tej tendencji.

Źródło:

https://searchengineland.com

Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.