Google udostępnia funkcję Deep Research za darmo – z ograniczeniami

Google ogłosiło, że funkcja Deep Research, służąca do analizowania i syntezowania informacji z wielu źródeł, będzie dostępna za darmo dla wszystkich użytkowników – choć w ograniczonym zakresie. Jednocześnie firma wprowadza aktualizacje dla modelu Gemini, rozszerzając jego możliwości w zakresie personalizacji oraz integracji z innymi aplikacjami.

Darmowy dostęp, ale nie dla wszystkich

Deep Research, dotychczas dostępne tylko dla użytkowników płatnej wersji Gemini Advanced, od teraz może być używane przez każdego – jednak tylko kilka razy w miesiącu. Pełny dostęp do funkcji nadal pozostanie przywilejem subskrybentów.

Google opisuje Deep Research jako narzędzie AI, które analizuje dane z różnych stron i dokumentów, a następnie przedstawia wnioski w przystępnej formie. Dodatkowo system został zaktualizowany o model Flash Thinking 2.0, który pozwala na lepsze śledzenie procesu wnioskowania podczas wyszukiwania informacji. Nowość jest dostępna w ponad 45 językach.

Lepsza personalizacja i integracja z aplikacjami

Aktualizacja objęła także ulepszenie modelu Flash Thinking 2.0, który teraz obsługuje przesyłanie plików oraz zapewnia szybsze przetwarzanie danych. W przypadku subskrybentów Gemini Advanced system może analizować do miliona tokenów w pojedynczym kontekście.

Google wprowadza również eksperymentalną funkcję personalizacji, która pozwala Gemini na korzystanie z danych użytkownika, takich jak historia wyszukiwań, by dostarczać bardziej trafne rekomendacje, np. dotyczące restauracji. Dodatkowo Gemini zostanie zintegrowane z aplikacjami Kalendarz, Notatki, Zadania i Zdjęcia, umożliwiając użytkownikom bardziej kompleksowe zapytania.

Kolejną nowością jest rozszerzenie funkcji Gems, pozwalającej na tworzenie spersonalizowanych asystentów AI do różnych zastosowań. Ta opcja jest już dostępna dla wszystkich użytkowników.

Nowe funkcje można testować na stronie gemini.google.com.

Źródła:

https://www.searchenginejournal.com

Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.