Google wprowadza listopadową aktualizację algorytmu wyszukiwania

Google rozpoczęło wdrażanie listopadowej aktualizacji algorytmu wyszukiwania – core update. Proces potrwa około dwóch tygodni. Według oficjalnych informacji celem jest poprawa jakości wyników wyszukiwania poprzez promowanie treści bardziej przydatnych dla użytkowników i ograniczenie widoczności materiałów tworzonych głównie pod kątem optymalizacji pod wyszukiwarki. Co oznacza listopadowa aktualizacja?

Jakie zmiany może przynieść aktualizacja?

Aktualizacje algorytmu Google pojawiają się kilka razy w roku i mogą znacząco wpłynąć na wyniki wyszukiwania. W przypadku listopadowej aktualizacji Google podkreśla, że twórcy treści nie muszą podejmować żadnych szczególnych działań, jeśli tworzą wartościowe i przyjazne użytkownikom materiały.

Warto jednak pamiętać, że strony negatywnie dotknięte wcześniejszymi zmianami, jak np. aktualizacją z września 2023 r., raczej nie odnotują znaczącej poprawy w rankingu w najbliższym czasie.

Google przypomina także, że największe zmiany w widoczności mogą pojawić się dopiero przy kolejnych aktualizacjach. Firma zaleca zapoznanie się z wytycznymi dotyczącymi tworzenia treści przyjaznych użytkownikom, dostępnymi w ich dokumentacji.

Poprzednie aktualizacje i ich znaczenie

Listopadowa aktualizacja to już trzecia duża zmiana w algorytmie w 2024 roku, po aktualizacjach z marca i sierpnia. Szczególnie marcowa była uznana za jedną z największych w historii. Jak wynika z wcześniejszych doświadczeń, każda aktualizacja może wywołać znaczną zmienność w wynikach wyszukiwania – jedne strony zyskują, inne tracą widoczność.

Google zapowiedziało, że w najbliższych dniach opublikuje szczegóły dotyczące listopadowej aktualizacji na swojej stronie z historią zmian algorytmu.

Źródło:

https://searchengineland.com

Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.