Google rozpoczęło wdrażanie listopadowej aktualizacji algorytmu wyszukiwania – core update. Proces potrwa około dwóch tygodni. Według oficjalnych informacji celem jest poprawa jakości wyników wyszukiwania poprzez promowanie treści bardziej przydatnych dla użytkowników i ograniczenie widoczności materiałów tworzonych głównie pod kątem optymalizacji pod wyszukiwarki. Co oznacza listopadowa aktualizacja?
Jakie zmiany może przynieść aktualizacja?
Aktualizacje algorytmu Google pojawiają się kilka razy w roku i mogą znacząco wpłynąć na wyniki wyszukiwania. W przypadku listopadowej aktualizacji Google podkreśla, że twórcy treści nie muszą podejmować żadnych szczególnych działań, jeśli tworzą wartościowe i przyjazne użytkownikom materiały.
Warto jednak pamiętać, że strony negatywnie dotknięte wcześniejszymi zmianami, jak np. aktualizacją z września 2023 r., raczej nie odnotują znaczącej poprawy w rankingu w najbliższym czasie.
Google przypomina także, że największe zmiany w widoczności mogą pojawić się dopiero przy kolejnych aktualizacjach. Firma zaleca zapoznanie się z wytycznymi dotyczącymi tworzenia treści przyjaznych użytkownikom, dostępnymi w ich dokumentacji.
Poprzednie aktualizacje i ich znaczenie
Listopadowa aktualizacja to już trzecia duża zmiana w algorytmie w 2024 roku, po aktualizacjach z marca i sierpnia. Szczególnie marcowa była uznana za jedną z największych w historii. Jak wynika z wcześniejszych doświadczeń, każda aktualizacja może wywołać znaczną zmienność w wynikach wyszukiwania – jedne strony zyskują, inne tracą widoczność.
Google zapowiedziało, że w najbliższych dniach opublikuje szczegóły dotyczące listopadowej aktualizacji na swojej stronie z historią zmian algorytmu.
Źródło: