Jak pokazuje raport State of Digital Customer Experience, w ciągu ostatnich trzech lat firmy, które priorytetowo traktowały doświadczenie klientów, odnotowały znaczący wzrost. Dane pokazują, że wiele wspólnego ma z tym AI.
Analiza zachowań klientów i identyfikacja trendów
Poznanie klientów i zrozumienie ich zachowań zakupowych pozwala na tworzenie reklam, które z nimi rezonują, pomagając pokonać takie wyzwania, jak porzucanie koszyka. Rozwiązania napędzane przez AI pomagają oceniać wydajność reklam i demografię odbiorców. Dzięki wbudowanym funkcjom analitycznym reklamy są precyzyjnie ukierunkowane, co pozwala na nawiązywanie znaczących relacji z klientami. Na jakie wzrosty wskazuje raport State of Digital Customer Experience?
- 23% wzrost w pozyskiwaniu nowych klientów, co świadczy o rozszerzaniu bazy klientów.
- 18% wzrost, odzwierciedlający zwiększoną skuteczność marketingu i zainteresowanie klientów.
- 17% wzrost, pokazujący moc rekomendacji i zadowolenie klientów.
- 12% więcej powtarzających się transakcji, co świadczy o skutecznej strategii retencji klientów.
- 9% wzrost zysku na klienta lub konto, co przekłada się na zdrowsze wyniki finansowe.
Wykorzystanie rozwiązań napędzanych przez sztuczną inteligencję (AI) pozwala wynieść doświadczenia klientów na nowy poziom.

Analizując i wykorzystując zachowania zakupowe klientów oraz trendy, AI nie tylko poprawia wydajność reklam, ale także napędza sprzedaż i konwersje. Personalizacja reklam na dużą skalę umożliwia lepsze połączenie z klientami i stymuluje działania, które zwiększają wartość sprzedaży brutto (GMV) oraz zwrot z wydatków na reklamę (ROAS).
Jeszcze skuteczniejsze reklamy dzięki AI. Jak to wygląda w praktyce?
Adobe Commerce (Magendo w płatnej wersji) dostarcza narzędzi napędzanych przez AI, które upraszczają proces zrozumienia i reagowania na potrzeby klientów. Analizując dane za pomocą AI, platforma może personalizować doświadczenia zakupowe, dostosowując wyniki wyszukiwania, treści i rekomendacje do preferencji każdego klienta. Takie podejście nie tylko poprawia doświadczenia klientów, ale również zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży, dostarczając im dokładnie tego, czego potrzebują, w momencie, gdy tego potrzebują.
Narzędzia napędzane przez AI, takie jak Meta Advantage+ shopping campaigns, mogą pomóc w automatyzacji każdego kroku procesu tworzenia reklam. Można także użyć automatyzacji do usprawnienia wybranych części kampanii, takich jak dobór odbiorców, kreatywność, miejsce docelowe, umiejscowienie lub budżet, dla bardziej niszowych strategii.
Źródło: