Jak AI kształtuje przyszłość reklamy w e-commerce?

Jak pokazuje raport State of Digital Customer Experience, w ciągu ostatnich trzech lat firmy, które priorytetowo traktowały doświadczenie klientów, odnotowały znaczący wzrost. Dane pokazują, że wiele wspólnego ma z tym AI.

Analiza zachowań klientów i identyfikacja trendów

Poznanie klientów i zrozumienie ich zachowań zakupowych pozwala na tworzenie reklam, które z nimi rezonują, pomagając pokonać takie wyzwania, jak porzucanie koszyka. Rozwiązania napędzane przez AI pomagają oceniać wydajność reklam i demografię odbiorców. Dzięki wbudowanym funkcjom analitycznym reklamy są precyzyjnie ukierunkowane, co pozwala na nawiązywanie znaczących relacji z klientami. Na jakie wzrosty wskazuje raport State of Digital Customer Experience?

  • 23% wzrost w pozyskiwaniu nowych klientów, co świadczy o rozszerzaniu bazy klientów.
  • 18% wzrost, odzwierciedlający zwiększoną skuteczność marketingu i zainteresowanie klientów.
  • 17% wzrost, pokazujący moc rekomendacji i zadowolenie klientów.
  • 12% więcej powtarzających się transakcji, co świadczy o skutecznej strategii retencji klientów.
  • 9% wzrost zysku na klienta lub konto, co przekłada się na zdrowsze wyniki finansowe.

Wykorzystanie rozwiązań napędzanych przez sztuczną inteligencję (AI) pozwala wynieść doświadczenia klientów na nowy poziom.

Analizując i wykorzystując zachowania zakupowe klientów oraz trendy, AI nie tylko poprawia wydajność reklam, ale także napędza sprzedaż i konwersje. Personalizacja reklam na dużą skalę umożliwia lepsze połączenie z klientami i stymuluje działania, które zwiększają wartość sprzedaży brutto (GMV) oraz zwrot z wydatków na reklamę (ROAS).

Jeszcze skuteczniejsze reklamy dzięki AI. Jak to wygląda w praktyce?

Adobe Commerce (Magendo w płatnej wersji) dostarcza narzędzi napędzanych przez AI, które upraszczają proces zrozumienia i reagowania na potrzeby klientów. Analizując dane za pomocą AI, platforma może personalizować doświadczenia zakupowe, dostosowując wyniki wyszukiwania, treści i rekomendacje do preferencji każdego klienta. Takie podejście nie tylko poprawia doświadczenia klientów, ale również zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży, dostarczając im dokładnie tego, czego potrzebują, w momencie, gdy tego potrzebują.

Narzędzia napędzane przez AI, takie jak Meta Advantage+ shopping campaigns, mogą pomóc w automatyzacji każdego kroku procesu tworzenia reklam. Można także użyć automatyzacji do usprawnienia wybranych części kampanii, takich jak dobór odbiorców, kreatywność, miejsce docelowe, umiejscowienie lub budżet, dla bardziej niszowych strategii.

Źródło:

https://searchengineland.com

Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.