Jak naprawić zepsute backlinki? Google ma pomysł

Gary Illyes – jeden ze specjalistów z Google, odpowiedział niedawno na pytanie dotyczące naprawy backlinków prowadzących do nieistniejących stron, znanych jako zepsute backlinki. Odpowiedź ta jest interesująca, ponieważ sugeruje zupełnie niekonwencjonalne podejście do tego problemu.

Czy należy naprawiać zepsute backlinki?

Podczas ostatniego podcastu Google SEO Office Hours padło pytanie:

„Czy powinienem naprawiać wszystkie zepsute backlinki prowadzące do mojej strony, aby poprawić SEO?”

Gary Illyes odpowiedział:

Powinieneś naprawiać te zepsute backlinki, które uważasz za pomocne dla użytkowników. Nie jesteś w stanie naprawić wszystkich linków, zwłaszcza gdy twoja strona urosła do rozmiarów mamuta.

X.com

Ocena zepsutych backlinków pod kątem ich przydatności dla użytkowników to niekonwencjonalne podejście. Tradycyjna praktyka SEO polega na naprawianiu zepsutych backlinków, aby zapewnić, że strona otrzymuje maksymalną dostępną wartość. Rada Illyesa jest sprzeczna z tradycyjną praktyką SEO, ale nie należy jej odrzucać, ponieważ może kryć w sobie coś wartościowego.

Dlaczego warto naprawiać zepsute backlinki?

Naprawa zepsutych backlinków to jedna z łatwiejszych zadań SEO, która może przynieść szybkie korzyści. Choć korzyści te mogą być trudne do zmierzenia, warto to zrobić dla odwiedzających stronę, którzy mogą podążać za błędnym URL-em w poszukiwaniu poszukiwanej strony.

Sprawdzanie backlinków jest również ważne po kampanii link buildingowej. Właściciele stron często dodają linki po kilku tygodniach lub miesiącach, ale może się zdarzyć, że dodadzą błędny URL.

Jak naprawić zepsute backlinki?

Naprawa linków, które już nie istnieją, może polegać na odtworzeniu zasobu lub przekierowaniu żądań dotyczących brakującej strony, która jest do niej podobna. Naprawa linku prowadzącego do źle napisanego URL-u jest prosta i polega na przekierowaniu błędnego URL-a do poprawnego.

Źródła:

https://www.searchenginejournal.com/fixing-broken-backlinks/519732

Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.