Jak sztuczna inteligencja zmienia reklamę i zaangażowanie konsumentów?

Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje sposób, w jaki użytkownicy wchodzą w interakcje z wyszukiwarkami internetowymi. Podczas konferencji SMX Advanced, James Murray z Microsoft Advertising opisał, jak AI wpływa na wyszukiwanie i jakie korzyści z tego czerpią reklamodawcy oraz marketerzy.

Nowe możliwości wyszukiwania dzięki AI

Jednym z głównych zmian, jakie wprowadza AI, jest rozszerzenie możliwości zapytań w wyszukiwarkach. Tradycyjne krótkie frazy kluczowe odchodzą w przeszłość, a na ich miejsce wchodzą bardziej szczegółowe i kontekstowe pytania.

Zamiast wpisać prostą frazę „tanie wakacje w Rzymie”, użytkownicy mogą teraz zadać pytanie takie jak: „Jakie są najlepsze atrakcje dla rodziny z dziećmi w Rzymie? Chcemy poznać zabytki i spróbować włoskiej pizzy.” Dzięki temu AI jest w stanie lepiej zrozumieć intencje użytkownika i dostarczyć bardziej precyzyjne odpowiedzi.

Wpływ AI na możliwości reklamowe

Zdaniem przedstawiciela Microsoftu rewolucja w sposobie wyszukiwania otwiera również nowe możliwości dla reklamodawców. Dzięki AI reklamy mogą być jeszcze bardziej spersonalizowane i przez to trafne. Reklamodawcy mogą teraz tworzyć treści reklamowe, które lepiej odpowiadają na potrzeby i intencje konsumentów. Dodatkowo dostępne narzędzia AI umożliwiają analizę danych w czasie rzeczywistym, co pozwala na optymalizację kampanii reklamowych na bieżąco.

Źródła:

https://searchengineland.com

Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.