Meta wprowadza narzędzia do generowania wideo z wykorzystaniem AI – co to oznacza dla reklamodawców?

Meta wprowadza nowe narzędzia reklamowe oparte na sztucznej inteligencji. Na największą uwagę zasługują funkcje generatywne, które umożliwiają tworzenie angażujących materiałów wideo na potrzeby kampanii reklamowych. Dzięki tym rozwiązaniom reklamodawcy mogą z łatwością tworzyć wideo, które idealnie wpisują się w kontekst platform Meta i to nawet jeśli nie dysponują oryginalnymi zasobami wideo.

Nowe narzędzia generatywne wideo w Meta – na czym polegają?

Meta poszerza swoje dotychczasowe funkcje Advantage+ o nowe narzędzia do generowania wideo. Od przyszłego roku będą one szerzej dostępne dla reklamodawców na Facebooku i Instagramie. Wcześniej, bo w maju tego roku, Meta wprowadziła narzędzia AI, które umożliwiają m.in. zmienianie rozmiaru obrazów, modyfikowanie tła i tworzenie wielu wersji reklam z jednego obrazu. Dzięki temu marki mogły optymalizować swoje kampanie w Meta Ads Manager, a teraz te możliwości zostały rozszerzone o reklamy wideo.

Jednym z najistotniejszych nowych funkcji jest narzędzie Video Expansion, które umożliwia tworzenie bardziej immersyjnych reklam wideo. Z założenia mają one lepiej integrować się z formatami platform Meta, co sprawia, że stają się one mniej inwazyjne dla użytkowników Facebooka i Instagrama, a jednocześnie bardziej skuteczne dla reklamodawców. Podobna funkcja dla obrazów zyskała wcześniej popularność, a teraz Meta postanowiła zaimplementować ją również do materiałów wideo, żeby pomóc markom lepiej dopasować swoje reklamy do oczekiwań odbiorców na tych platformach.

Nowe formy reklamy dzięki AI

Dzięki nowym narzędziom reklamodawcy mogą również dodawać ruch do statycznych obrazów na Instagram Reels. Oznacza to, że nie jest już konieczne posiadanie gotowego materiału wideo do stworzenia dynamicznej kampanii. Dzięki technologii generatywnej można automatycznie przekształcać obrazy w filmy, co zwiększa elastyczność kampanii reklamowych.

Meta pracuje także nad doskonaleniem rozwiązań, które pozwolą lepiej dostosować ton i głos marki do potrzeb kampanii. Funkcje oparte na sztucznej inteligencji umożliwią lepsze oddanie unikalnego charakteru firmy w materiałach reklamowych, co ma duże znaczenie dla budowania spójnego wizerunku. Korporacja testuje też narzędzia umożliwiające wykorzystanie komend głosowych przy tworzeniu tekstów reklamowych, a także możliwość przesyłania logotypów marki, które będą wykorzystywane do generowania innych zasobów wizualnych.

Meta stworzyła także Hub Reklam Partnerskich, w którym reklamodawcy mogą zarządzać swoimi kampaniami tworzonymi we współpracy z influencerami. Pozwala to na bardziej efektywne planowanie i realizację celów marketingowych.

Źródło:

https://searchengineland.com

Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.