Microsoft zmienia sposób wyświetlania reklam w Copilocie

Microsoft wprowadza kolejne innowacje w zakresie reklamy cyfrowej. Reklamodawcy, którzy korzystają z narzędzia Copilot mogą spodziewać się nowych możliwości, dzięki którym ich kampanie mogą być bardziej efektywne. Zmiany dotyczą sposobu wyświetlania reklam w Copilot i dwóch nowych funkcji wspomaganych przez sztuczną inteligencję – Diagnostyka i Przegląd wydajności.

Nowy format reklam w Copilot

Wkrótce reklamy w Copilot będą prezentowane w nowym formacie, który Microsoft nazywa „ad voice”. Reklamy te będą pojawiać się poniżej organicznych odpowiedzi Copilota, a ich treść będzie dostosowana do kontekstu rozmowy, którą użytkownik prowadzi z narzędziem. W ten sposób reklama stanie się bardziej płynna i naturalnie powiązana z toczącą się konwersacją.

Zmniejszy się również liczba dodatkowych adnotacji i rozszerzeń, co sprawi, że reklamy będą mniej inwazyjne dla użytkowników, ale nadal skuteczne. Microsoft udostępnił również zrzuty ekranu pokazujące, jak te reklamy będą wyglądać w nowym formacie.

Jakie to ma znaczenie dla reklamodawców? Dojdą 2 nowe funkcje

Oprócz zmiany formatu reklam Microsoft testuje również dwie nowe funkcje oparte na generatywnej sztucznej inteligencji. Pierwsza z nich to Diagnostyka, która pozwoli reklamodawcom na szczegółową analizę ustawień kampanii. Funkcja umożliwi ocenę stanu konta, zdiagnozowanie potencjalnych problemów oraz zaproponuje rozwiązania, które mogą poprawić skuteczność kampanii. Wszystko to będzie dostępne w ramach interakcji opartych na rozmowie, co znacznie uprości obsługę.

Druga nowa funkcja, Przegląd wydajności, pozwala reklamodawcom uzyskać przegląd wyników kampanii w sposób szybki i przejrzysty. Dzięki tej funkcji użytkownicy będą mogli za pomocą prostego zapytania w naturalnym języku uzyskać szczegółowy raport na temat wydajności konta lub kampanii.

Zgodnie z wewnętrznymi danymi Microsoft, reklamy w Copilot mają wyższe wskaźniki kliknięć (CTR) o 69% oraz wyższe wskaźniki konwersji o 76% w porównaniu do tradycyjnych reklam wyszukiwania. To znaczące różnice, które mogą znacząco wpłynąć na efektywność kampanii reklamowych i zwrot z inwestycji (ROI).

Źródło:

https://searchengineland.com

Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.