Google wprowadziło nowe, bardziej szczegółowe informacje dla użytkowników, którzy korzystają z ofert handlowych, aby monitorować, jak te oferty radzą sobie w zakładce wyszukiwania obrazów. Nowy filtr w raporcie wydajności w Google Search Console umożliwia filtrowanie wyników według „obrazów” oraz wybieranie filtru dotyczącego wyglądu wyszukiwania dla „ofert handlowych”.
Co w praktyce oznacza zmienia?
Dzięki tej aktualizacji użytkownicy mogą teraz przejść do raportu wydajności w Search Console, zastosować filtr „obrazy” i wybrać filtr dotyczący wyglądu wyszukiwania dla „ofert handlowych”, aby zobaczyć, jak ich oferty handlowe (produkty) radzą sobie wyłącznie w zakładce wyszukiwania obrazów.
Google ogłosiło tę nowość na platformie X, pisząc:
Nowość w raporcie wydajności Search Console 📢 teraz możesz zobaczyć wyniki ofert handlowych w zakładce Wyszukiwanie obrazów w Google.
X.com
Brodie Clark udostępnił więcej wykresów na ten temat, pokazując, jak oferty handlowe prezentują się w wynikach wyszukiwania obrazów.
Zmiany w sposobie raportowania wyświetleń ofert handlowych
Google poinformowało też, że po 4 czerwca nastąpiła zmiana w sposobie raportowania wyświetleń ofert handlowych:

Zobaczysz wzrost liczby wyświetleń w raporcie dotyczącym ofert handlowych. Dzieje się tak, ponieważ Search Console zaczyna liczyć zarówno wyświetlenia obrazów, jak i stron internetowych dla raportu dotyczącego ofert handlowych od 4 czerwca. To jedynie zmiana w raportowaniu, a nie rzeczywisty wzrost ruchu.
X.com
Dzięki tej zmianie Google pozwala na bardzo szczegółowe monitorowanie wydajności ofert handlowych w zakładce wyszukiwania obrazów.
Źródło: