Nowość w Google Search Console. Dane o wynikach wyszukiwania obrazów dla ofert handlowych

Google wprowadziło nowe, bardziej szczegółowe informacje dla użytkowników, którzy korzystają z ofert handlowych, aby monitorować, jak te oferty radzą sobie w zakładce wyszukiwania obrazów. Nowy filtr w raporcie wydajności w Google Search Console umożliwia filtrowanie wyników według „obrazów” oraz wybieranie filtru dotyczącego wyglądu wyszukiwania dla „ofert handlowych”.

Co w praktyce oznacza zmienia?

Dzięki tej aktualizacji użytkownicy mogą teraz przejść do raportu wydajności w Search Console, zastosować filtr „obrazy” i wybrać filtr dotyczący wyglądu wyszukiwania dla „ofert handlowych”, aby zobaczyć, jak ich oferty handlowe (produkty) radzą sobie wyłącznie w zakładce wyszukiwania obrazów.

Google ogłosiło tę nowość na platformie X, pisząc:

Nowość w raporcie wydajności Search Console 📢 teraz możesz zobaczyć wyniki ofert handlowych w zakładce Wyszukiwanie obrazów w Google.

X.com

Brodie Clark udostępnił więcej wykresów na ten temat, pokazując, jak oferty handlowe prezentują się w wynikach wyszukiwania obrazów.

Zmiany w sposobie raportowania wyświetleń ofert handlowych

Google poinformowało też, że po 4 czerwca nastąpiła zmiana w sposobie raportowania wyświetleń ofert handlowych:

X.com

Zobaczysz wzrost liczby wyświetleń w raporcie dotyczącym ofert handlowych. Dzieje się tak, ponieważ Search Console zaczyna liczyć zarówno wyświetlenia obrazów, jak i stron internetowych dla raportu dotyczącego ofert handlowych od 4 czerwca. To jedynie zmiana w raportowaniu, a nie rzeczywisty wzrost ruchu.

X.com

Dzięki tej zmianie Google pozwala na bardzo szczegółowe monitorowanie wydajności ofert handlowych w zakładce wyszukiwania obrazów.

Źródło:

https://www.seroundtable.com

Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.