Reklamy TikTok będę niedługo zawierać treści generowane przez AI

TikTok wprowadza nowe narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji, które mają pomóc organizacjom i twórcom treści rozwijać globalną publiczność dzięki konfigurowalnym cyfrowym awatarom i funkcjom dubbingu językowego. Rozbudowując zestaw narzędzi reklamowych Symphony AI, TikTok informuje, że ma na celu przełamywanie barier językowych w marketingu. Poznajmy kilka nowości i  produktów.

Symphony Digital Avatars – generowanie awatarów

Pierwsza z nowych ofert to Symphony Digital Avatars, dostępna w dwóch wersjach – standardowej i niestandardowej. Awatary standardowe są oparte na opłaconych aktorach pochodzących z różnych środowisk, narodowości i mówiących różnymi językami. Są dostępne do użytku komercyjnego.

Awatary niestandardowe są tworzone, aby przypominały konkretnego twórcę lub przedstawiciela marki i mówią w kilku językach, co pozwala kontom, które z nich korzystają, dotrzeć do zagranicznej publiczności, zachowując jednocześnie określony wygląd. Niezależnie od tego, który typ awatara jest używany, filmy z ich udziałem będą oznaczone etykietą „generowane przez SI”.

Symphony AI Dubbing – wsparcie dla wielu języków

Symphony AI Dubbing to narzędzia do tłumaczeń, które umożliwia twórcom i marketerom dubbingowanie ich treści w ponad 10 językach i dialektach, w tym francuskim, hiszpańskim, portugalskim, niemieckim i koreańskim.

TikTok informuje, że narzędzie automatycznie wykrywa, w jakim języku są mówione filmy, i jest w stanie transkrybować, tłumaczyć i produkować dubbingowany film w wybranym przez użytkownika języku.

Jest to zgodne z trendem, w którym twórcy próbują zachować swoją tożsamość, jednocześnie wkraczając na inne rynki językowe. Na przykład MrBeast (znany twórca na treści na YouTube) wykorzystuje wsparcie dla wielojęzykowych ścieżek dźwiękowych na YouTube, aby dubbingować swoje filmy na inne języki. FKA Twigs (brytyjska wokalistka i producentka muzyczna) również ujawniła w zeszłym miesiącu, że stworzyła wielojęzykową wersję „deepfake” siebie samej, aby promować swoją twórczość na całym świecie.

Brzmi ciekawie, ale są pewne obawy

Choć nowe narzędzia TikToka wydają się obiecujące, twórcy muszą mieć zaufanie, że narzędzia dubbingowe będą wystarczająco dokładne, aby uniknąć kłopotliwych błędów w tłumaczeniu.

Dodatkowo użytkownicy TikToka, którzy już teraz są zmęczeni wszechobecnymi reklamami na platformie, mogą też stać się bardziej poirytowani faktem, że jakiś produkt i usługa promuje generator, a nawet nie prawdziwy człowiek.

Źródła:

https://www.theverge.com/2024/6/17/24179971/tiktok-ads-ai-generated-avatars-creators-language-dubbing

Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.