Spadki po aktualizacji Google – strony tracą pozycje po chwilowych wzrostach

Po aktualizacji głównej algorytmu Google z sierpnia 2024 roku wielu właścicieli stron odnotowało gwałtowne wzrosty w rankingu wyszukiwania. Niestety, radość okazała się krótkotrwała. Po początkowych wzrostach niektóre witryny doświadczyły znaczących spadków, a ich pozycje zostały cofnięte. Zjawisko to dotknęło strony między innymi 6, 10, 14 i 18 września, a zmienność w wynikach wyszukiwania wciąż trwa.

Niezdecydowanie Google i spadki rankingów

Google, podobnie jak przy poprzednich aktualizacjach, milczy w sprawie nagłych wahań pozycji stron w wynikach wyszukiwania. Właściciele witryn, którzy zauważyli poprawę pozycji w trakcie aktualizacji zgłaszają, że zyskane miejsca zostały utracone. Zamiast utrzymać pozytywne efekty, wiele witryn zanotowało odwrócenie korzystnych zmian.

Obserwatorzy wskazują, że zmienność rankingów była szczególnie widoczna w połowie września, ale fluktuacje w wynikach wyszukiwania trwały także przed i po tych datach. Przez to właściciele stron muszą nieustannie analizować swoje dane i dostosowywać strategie SEO, aby zminimalizować skutki tych nagłych zmian.

X.com

W sieci pojawia się coraz więcej frustracji

Właściciele stron dzielą się swoimi doświadczeniami na portalach społecznościowych, opisując jak po chwilowej poprawie ich strony ponownie spadły w rankingach. Sytuacja powoduje poczucie niepewności i utrudnia planowanie długoterminowych strategii SEO.

Źródło:

https://www.seroundtable.com

Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.