TOP-5 najlepszych narzędzi AI do pisania tekstów w 2024 roku

Rozwój sztucznej inteligencji jest widoczny niemalże we wszystkich dziedzinach życia. Widać to też w marketingu. Najwidoczniej wpływa na takie dziedziny jak copywriting i SEO. Narzędzia AI do pisania tekstów stały bardzo pomocne w pracy nie tylko dziennikarzy i copywriterów, ale również specjalistów SEO, którzy sami mogą szybko generować proste teksty, takie jak opisy produktów czy brakujące meta description na stronach.

Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób możesz liczyć na pomoc sztucznej inteligencji i jakie są najpopularniejsze oraz najchętniej używane narzędzia pomocne przy tworzeniu unikalnych tekstów – tego dowiesz się z naszego rankingu TOP-5  najlepszych narzędzi AI do pisania tekstów w 2024 roku.

Jak działają narzędzia AI do generowania tekstów?

Nie wiesz, czy zaufać sztucznej inteligencji? Zastanawiasz się nad tym, czy generowane treści mają wartość? Masz obawy, że będą blokowane przez Google? I słusznie! Nie wszystkie programy działają idealnie i na pewno nie napiszą skutecznego i wartego uwagi tekstu bez odpowiedniej wiedzy i korekty specjalisty. Sprawdź też wskazówki wyszukiwarki Google dotyczące treści generowanych przez AI.

Jak działają narzędzia do generowania tekstu? Sztuczna inteligencja selekcjonuje treści po podaniu przez Ciebie konspektu, tytułu, czasem fraz kluczowych – w zależności od wymagań programu, po czym narzędzie odpowiednio je analizuje i do nich tworzy akapity lub całe dokumenty. 

Top-5 najlepszych narzędzi AI do pisania tekstów 

Niektóre aplikacje mają wyjątkowo przydatne funkcje. Ten ranking pozwoli na ocenę narzędzi pomocnych przy generowaniu treści pod kątem ich użyteczności i łatwości obsługi. W tym zestawieniu aplikacji Al do pisania tekstów pojawiają się płatne oraz darmowe wersje, dzięki temu z pewnością dopasujesz te rozwiązania nie tylko do swoich preferencji, ale także zapotrzebowania oraz budżetu.

Pamiętaj, bierzemy pod uwagę i oceniamy narzędzia pod kątem generowania treści, a nie innych możliwości przydatnych w SEO czy e-commerce. 

5. Grammarly – edytor z funkcją generowania tekstu

Grammarly jest to narzędzie służące do edycji oraz korekty tekstu. Dzięki niemu możesz poprawić stylistykę, ortografię, literówki, a także błędy gramatyczne i wszystkie niespójności w napisanych już tekstach. Za pomocą tego narzędzia otrzymasz wysokiej jakości korektę swoich materiałów. Pomaga w znalezieniu synonimów oraz słów pozwalających na zwiększenie wartości tekstu. Przy jego pomocy możesz również sprawdzić tekst pod kątem plagiatu.

Warto dodać, że Grammarly ma jeden spory minus – obsługuje tylko jeden język – angielski. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby po wszystkim przetłumaczyć wygenerowany tekst na przykład ChatemGPT.

Najważniejsze funkcje i zalety Grammarly:

  • Korekta poprawności.
  • Zapewnienie, że Twoje pisanie jest wolne od błędów i dopieszczone.
  • Wyłapywanie literówek, brakujących znaków interpunkcyjnych czy często mylonych.
  • Zmiany tonu i stylu pisania.
  • Poprawa sugestii dotyczących wyboru słów.
  • Przepisywanie pełnych zdań.
  • Indywidualne style pisania.

4. NeuronWriter – polski kombajn SEO

NeuronWriter zaskakuje mnóstwem funkcji i stałym rozwojem. Z łatwością możesz napisać artykuły naukowe, a także wygenerować spójne treści marketingowe czy wielotematyczny wpisy na bloga. Rozumie różne języki i ma wbudowany moduł do organizacji oraz planowania treści, a korzystanie z niego jest banalnie proste.

Jest to jedno z najchętniej wybieranych narzędzi przez osoby stawiające na generowanie treści pod pozycjonowanie stron z uwagi na to, że narzędzie ma funkcję optymalizacji tekstu pod SEO.

Nie jest jednak typowym generatorem treści, dlatego mimo licznych zalet i funkcji, gorzej radzi sobie z tekstami marketingowymi i blogowymi.

Najważniejsze funkcje i zalety NeuronWritera:

  • Inteligentne wsparcie pisania.
  • Optymalizacja tekstów pod SEO – content score.
  • Łatwe planowanie i zarządzanie pracą nad różnymi dokumentami oraz udostępnianie ich zespołowi.
  • Analiza konkurencyjnych stron i treści.

3. Writesonic – łatwy w obsłudze i intuicyjny

Writesonic jest jednym z pierwszych narzędzi tego typu, które pojawiały się na rynku jeszcze w 2022 roku. Dlatego wiele firm wykorzystuje go do dziś do tworzenia artykułów, opisów produktów i treści na bloga lub na stronę internetową.

Za jego sprawą można stworzyć opisy produktów, posty na media społecznościowe, a także wygenerować dobrej jakości artykuły. Ponadto pomaga w pozycjonowaniu stron, ponieważ został wyposażony w opcję optymalizacji treści SEO. Jeśli dysponujesz nawet niewielkim budżetem, możesz zainteresować tym narzędziem, które daje szerokie możliwości w tworzeniu różnorodnych treści. 

Najważniejsze funkcje i zalety Writesonic:

  • Dostarcza bieżące informacje na temat najświeższych tematów, co pozwala tworzyć aktualne i interesujące treści.
  • Weryfikator faktów.
  • Analiza semantyczna konkurencyjnych stron i treści.
  • Możliwość korzystania z własnych dokumentów, co ułatwia integrację z istniejącymi materiałami i zapewnia spójność treści.
  • Automatyczne linkowanie wewnętrzne.

2. Copymatic – generowanie treści pod SEO

Copymatic to kolejne z przydatnych narzędzi do generowania tekstu. Przy jego pomocy możesz zaoszczędzić sporo czasu i wysiłku i stworzyć między innymi posty na portale społecznościowe czy napisać profesjonalne teksty na blogi oraz strony. Dzięki wtyczce do WordPressa można szybko tworzyć treści bez wychodzenia z niego.

Najważniejsze funkcje i zalety Copymatic:

  • Generowanie treści o długości 1000+ słów.
  • Generowanie różnych elementów artykułów – tytuły, wprowadzenia, zarysy, treści oraz wnioski.
  • Generowanie treści SEO i pozbawionych plagiatu.
  • Treści dla e-commerce – program potrafi generować nazwy produktów oraz opisy.
  • Rozszerzenie do Google Chrome.
  • Moduł do poprawy gramatyki i przepisywania zdań.

1. Jasper Al – generowanie tekstów reklamowych przez sztuczną inteligencję

Jasper Al to kolejne narzędzie, którym możesz się zainteresować, jeśli potrzebujesz generowania tekstu w zadowalającej jakości z różnorodnych dziedzin. Sprawdza się przy tworzeniu postów blogowych, a także newsletterów oraz dłuższych artykułów – to szczególne ważne. Jasper AI jako jeden z pierwszych wprowadził generator długich form. 

Dużym atutem  programu jest generowanie treści w różnych językach, a powstające teksty są spójne i dobrej jakości. Jasper Al potrafi opanować indywidualny styl oraz działać w stylu autora, co wypływa na autentyczność tworzonych tekstów.

Jest dostępny w czterech planach cenowych oraz w wersji bezpłatnej. 

Najważniejsze funkcje i zalety Jasper Al:

  • Generowanie treści oparte na faktach, co przekłada się na wiarygodność i autentyczność przekazu.
  • Program jest podłączony z siecią i podaje źródła.
  • Optymalizacja pod kątem osiągnięcia celów marketingowych.
  • Dostępność jako rozszerzenie przeglądarki.
  • Współpraca z zespołem i zarządzanie użytkownikami.
  • Certyfikaty bezpieczeństwa na poziomie przedsiębiorstwa.
Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.