Google Analytics 4 dostaje nowe funkcje przed zamknięciem Universal Analytics

W obliczu zbliżającej się daty zamknięcia Universal Analytics (UA) 1 lipca 2024 roku, Google ogłosił wprowadzenie nowych funkcji i usprawnień w Google Analytics 4 (GA4). Te innowacje mają na celu dostarczenie marketerom lepszych narzędzi do mierzenia i optymalizacji budżetów marketingowych w różnych kanałach.

Rozbudowane raportowanie międzykanałowe

GA4 wprowadza ulepszone funkcje raportowania międzykanałowego, które umożliwią integrację danych od zewnętrznych partnerów reklamowych, takich jak Pinterest, Reddit i Snap, bezpośrednio do właściwości GA4. Dzięki temu możliwe będzie uzyskanie pełniejszego obrazu wyników kampanii na różnych platformach.

Google.com

Dodatkowo GA4 wprowadzi zebrane dane dotyczące wyświetleń z powiązanych kont Campaign Manager 360 w przestrzeni reklamowej, co pozwoli reklamodawcom na kompleksowy przegląd wyników kampanii na każdym etapie leja marketingowego.

Wglądy generowane przez sztuczną inteligencję

Google wykorzystuje swoje możliwości w zakresie sztucznej inteligencji, aby dostarczyć użytkownikom generowane wglądy. Te podsumowania tworzone przez AI będą tłumaczyć trendy i zmiany w danych za pomocą prostego języka, umożliwiając firmom szybsze i bardziej świadome podejmowanie decyzji na podstawie ich danych analitycznych.

Zaawansowane narzędzia do planowania i budżetowania

Jeszcze w tym roku GA4 wprowadzi funkcje budżetowania międzykanałowego, w tym raporty projekcyjne. Narzędzie to pozwoli reklamodawcom śledzić tempo wydatków medialnych i prognozowaną wydajność względem założonych celów w różnych kanałach. Dzięki temu marketerzy będą mogli lepiej optymalizować wydatki medialne i efektywniej przydzielać budżety.

Google.com

Podejście priorytetowe dla prywatności

GA4 kontynuuje priorytetowe traktowanie prywatności użytkowników przy jednoczesnym dostarczaniu skutecznych rozwiązań do pomiaru. Nadchodzące funkcje obejmują wsparcie dla Chrome Privacy Sandbox API oraz ulepszenia w zakresie zaawansowanych konwersji. Google twierdzi, że te aktualizacje zapewnią pełny obraz atrybucji konwersji międzykanałowych w sposób bezpieczny dla prywatności.

Steve Ganem, Dyrektor Zarządzania Produktem w Google Analytics, podkreśla zaangażowanie platformy w dalszy rozwój:

Google Analytics 4 jest naprawdę zbudowany z myślą o przyszłości. Będziemy nadal inwestować w dostarczanie narzędzi, które pomogą odpowiadać na fundamentalne pytania dotyczące Twojego biznesu na całej ścieżce zakupowej Twojego konsumenta, mimo ciągłych zmian w krajobrazie pomiarowym.

X.com

W miarę zbliżania się daty zamknięcia Universal Analytics, Google zachęca użytkowników, którzy jeszcze tego nie zrobili, do przejścia na GA4. Firma przypomina również użytkownikom UA, aby pobrali wszystkie dane historyczne, które chcą zachować, przed 1 lipca.

Źródło:

https://www.searchenginejournal.com

Posted by
Łukasz Stachurski

Dziennikarz i copywriter specjalizujący się w tematyce e-commerce. Prywatnie miłośnik kina i nowych technologii. Szanuje ojczysty język, nie lubi przy tym zbędnych zapożyczeń.